Treningi i warsztaty

Słowniczek pojęć:

Trening
Forma grupowych oddziaływań dydaktycznych zakładająca bezpośredni kontakt trenera z uczestnikami. Wiedza jest poparta licznymi ćwiczeniami, aby utrwalić umiejętności, jest możliwość dyskusji i zadawania pytań. Co charakterystyczne, podczas treningu dominującą formą aktywności są zadania grupowe.

Warsztat
Podobnie jak trening, jest to forma grupowych oddziaływań dydaktycznych zakładająca bezpośredni kontakt trenera z uczestnikami. Teoria jest rozwijana poprzez praktyczne ćwiczenia, dyskusje, możliwość zadawania pytań Co charakterystyczne, podczas warsztatu wiele ćwiczeń wymaga wystąpień publicznych uczestników przed grupą.

Informacja zwrotna
Technika udzielania informacji uczestnikowi po zrealizowaniu danej aktywności szkoleniowej/rozwojowej, skupiająca się na mocnych stronach i obszarach do rozwoju zaobserwowanych w trakcie konkretnej aktywności. Musi być precyzyjna, dotyczy zachowania, nie jest próbą oceny uczestnika. Udziela jej zazwyczaj trener, rzadziej grupa uczestników.

Konsultacje szkoleniowe
Wysoce specjalistyczna forma oddziaływań szkoleniowych, gdzie trener pracuje z jednostką lub bardzo małym zespołem (do 4 osób) nad rozwojem określonej kompetencji, stwarzająca możliwość bardziej szczegółowego poznania problematyki. Pozawala to na efektywniejszą realizację celów szkoleniowych.

Organizujemy i prowadzimy treningi i warsztaty w obszarze kompetencji miękkich, rozwoju osobistego oraz psychologicznych aspektów funkcjonowania w biznesie, ale też w życiu prywatnym. Ponieważ przygotowywane przez nas warsztaty są dedykowane (projektowane wyłącznie dla danego Klienta), w obszarze rozwoju osobistego jesteśmy w stanie skutecznie odpowiadać na różnorakie zapotrzebowania naszych Klientów.

Z naszych doświadczeń wynika, iż właściwie przygotowane warsztaty czy treningi są niezwykle skuteczną formą przekazywania przez nas wiedzy i kształtowania umiejętności, jak również nabywania, uczenia się kompetencji (przez uczestników).

Co rozumiemy pod pojęciem właściwie przygotowanych aktywności edukacyjnych? Przed rozpoczęciem warsztatu wskazane jest, i gorąco na to namawiamy naszych Klientów, przeprowadzenie choćby krótkiej Analizy Potrzeb Szkoleniowych, określenie, wspólnie z Klientem, szczegółowych celów oraz rezultatów, które mają zostać osiągnięte.

Drugim krokiem jest przygotowanie szczegółowego programu warsztatu czy treningu na podstawie wyznaczonych celów i planowanych rezultatów – jest to wymóg obowiązujący wszystkich naszych trenerów, dlatego zawsze jesteśmy dobrze przygotowani do warsztatów.

Aktywności warsztatowe są dobierane na bazie cele dydaktycznych oraz w zależności od przedmiotu szkolenia. W naszej pracy wykorzystujemy między innymi:

Staramy się unikać długich wykładów (chyba, że są konieczne) i stosować licznie ćwiczenia. Warsztaty mają cechować się praktycznością, realizmem ćwiczeń i funkcjonalnością poznawanych technik. Uczestnicy po zakończeniu warsztatów mają nie tylko wiedzieć, ale przede wszystkim umieć zastosować nabyte kompetencje.

Wedle przyjętej przez nas metodyki, po danej aktywności zawsze następuje udzielenie uczestnikom informacji zwrotnej (o mocnych stronach, sugestiach poprawy określonych aspektów wykonania lub obszarach do rozwoju) oraz podsumowanie mające na celu przypomnienie kluczowych kwestii i wsparcie procesów zapamiętywania. Stosujemy także minitesty, których wyniki są przekazywane uczestnikom indywidualnie, tak aby nie wzbudzać negatywnych emocji.

Trenerów do prowadzenia warsztatów/treningów dobieramy wyłącznie poprzez rekomendacje – czyli mamy pewność, że spełniają kryteria profesjonalizmu, są zmotywowani i bardzo życzliwi innym ludziom. Taki sposób doboru pozwala nam prowadzić szkolenia w wielu obszarach rozwoju osobistego – zawsze dobieramy osoby, które są w danej tematyce optymalnie przygotowane.

Przykładowe obszary tematyczne, które dotychczas realizowaliśmy:

Prowadzimy także konsultacje szkoleniowe. To specyficzna forma szkolenia, gdzie doświadczony trener pracuje z jednostką bądź bardzo małym zespołem (do 4 osób) nad rozwojem konkretnej kompetencji. W związku z tym siła oddziaływania szkoleniowego jest zdecydowanie wyższa, program może być dostosowany do jednostkowych potrzeb uczestników, zdecydowanie więcej jest także czasu na dyskusje, pytania i wymianę doświadczeń.