Szkolenia dedykowane
Projekt dedykowany
Kategoria projektu szkoleniowo-rozwojowego lub doradczego tworzonego (dedykowanego) specjalnie dla konkretnego Klienta; bazując na celach i planowanych efektach tworzy się kreatywne i niepowtarzalne rozwiązanie maksymalizujące efekty projektu.
Kompetencje miękkie
Grupa kompetencji zwanych inaczej osobistymi, społecznymi, interpersonalnymi. To np. zdolności komunikacyjne czy zdolności działania i harmonijnej współpracy w grupie. Rozwój kompetencji miękkich jest niezwykle istotny, gdyż zwykle pracujemy z innymi ludźmi – w zespole danej organizacji, z Klientami.
W obszarze kompetencji miękkich i rozwoju osobistego prowadzimy szkolenia i projekty szkoleniowe w trybie dedykowanym. To najbardziej kreatywne podejście do realizacji projektów rozwojowych – każdy projekt staramy się traktować jako niepowtarzalne wyzwanie i przygotować go precyzyjnie w odniesieniu do celów i oczekiwanych rezultatów określonych przez naszego Klienta.
Co to oznacza dla naszych Klientów? Klient przedstawia nam swój pomysł, czasem problem rozwojowy do rozwiązania. My staramy się znaleźć optymalny sposób na efektywną realizację. W praktyce wygląda to tak, iż bazując na określonych przez Klienta celach, dążąc do osiągnięcia oczekiwanych wyników, dostosowujemy metodykę i pomysły rozwiązań do specyfiki pracy danej organizacji, budżetu i grupy przyszłych uczestników. Tworzy to niepowtarzalne rozwiązanie przygotowane specjalnie dla danego Klienta, które po akceptacji realizujemy zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem.
Podczas pracy nad projektami dedykowanymi zależy nam na jak najściślejszej współpracy z managerami i specjalistami po stronie naszego Klienta – wówczas projekt ma szansę w pełni być zgodny z celami Klienta.
Szczegółowy przebieg realizacji projektu dedykowanego przedstawia diagram – zobacz tutaj
Ofertę projektów dedykowanych kierujemy do firm, fundacji, stowarzyszeń, a także różnych placówek edukacyjnych, szkół oraz przedszkoli.
Pracując nad maksymalizacją efektów edukacyjnych danego projektu, zwracamy naszym Klientom szczególną uwagę na następujące elementy:
- Dostosowanie projektu do potrzeb zarówno organizacji, jak i poszczególnych uczestników – nieoceniona jest to Analiza Potrzeb Szkoleniowych, którą rekomendujemy przed rozpoczęciem projektu.
- Przygotowanie uczestników do projektu, wytworzenie motywacji, aby chcieli korzystać z kompetencji, ale też, co równie ważne, by mieli możliwość wykorzystywać kompetencje w swojej pracy (tu ogromna rola Kadry Kierowniczej Klienta). Niewykorzystywane kompetencje są zapominane, a wówczas skuteczność projektu szkoleniowego drastycznie maleje.
- Konieczne jest wsparcie uczenia – warsztat czy trening to pierwszy krok, a prawdziwa praca zaczyna się w organizacji, gdy my skończymy szkolenia – pracownicy powinni wykorzystywać w praktyce zdobyte kompetencje i umiejętności (kluczowa jest akceptacja ze strony managerów, czas na rozwój umiejętności i przydzielanie zadań wykorzystujących dane kompetencje).
- Przygotowanie Komunikacji w projekcie. Działania komunikacyjne mają na celu zapewnienie świadomego i pełnego udziału pracowników w projekcie. Dobrą praktyką jest zapoznanie uczestników z celami projektu, metodami oddziaływań dydaktycznych i korzyściami, jakie przyniosą im osobiście oraz organizacji, w której pracują, ale także przypominanie o działaniach zapisanych w harmonogramie.
- Badanie efektywności oddziaływań szkoleniowych oraz ewaluacja projektu. Według nas nie wystarczy wypełnienie ankiet poszkoleniowych. W ścieżce edukacyjnej projektu należy uwzględnić działania mające na celu sprawdzenie nabytych umiejętności, ale także zaplanować aktywności mające na celu utrwalenie i dalszy rozwój nabytych kompetencji.
Realizując projekty szkoleniowe i rozwojowe prowadzimy:
- warsztaty,
- treningi,
- konsultacje szkoleniowe.