Public Relations

Słowniczek pojęć:

Wewnętrzny PR
Obejmuje kreowanie i dbałość o wizerunek wewnątrz organizacji. Skierowany jest do środowiska wewnętrznego firmy: pracowników, managerów, ale także ich rodzin, ewentualnie także przyszłych pracowników. Głównym elementem wewnętrznego PR jest system komunikacji wewnętrznej, ale także wewnętrzne eventy w firmie (np. Dzień Dziecka).

PR zewnętrzny
Klasyczne podejście do PR rozumiane jako celowe i planowane działania komunikacyjne nakierowane na kreowanie określonego wizerunku organizacji i służące budowaniu oraz kształtowaniu pozytywnych stosunków podmiotu z jego otoczeniem biznesowym, społecznym.

PR w konflikcie
To wszelkie działania wizerunkowe i komunikacyjne mające na celu złagodzenie lub też wyjaśnienie przyczyn istniejącego konfliktu, zapobieżenie eskalacji konfliktu bądź też działania mające na celu niedopuszczenie do powstania konfliktu. PR w konflikcie opiera się na funkcjach informacyjnej oraz perswazyjnej.

Działalność w zakresie Public Relations rozwijamy od niedawna – od początku 2008 roku. Zazwyczaj przybiera ona formę dodatkowych działań w prowadzonych przez nas projektach szkoleniowych i doradczych skierowanych na zewnątrz albo do środka organizacji. W projektach najczęściej prowadzimy działania związane z wewnętrznym PR, rozumianym jako:

Celem tej ostatniej jest poinformowanie pracowników o projektach czy działaniach doradczo-zarządczych, którymi zostaną objęci, wywołanie pozytywnego wrażenia, ale także dodatkowe zmotywowanie uczestników – psychologia dowodzi, iż osoby, które znają cele działań i spodziewane korzyści, chętniej wezmą w nich udział i mniej będą się sprzeciwiały nawet trudnym decyzjom, na które wyraziły zgodę.

Działamy i doradzamy naszym Klientom w zakresie PR w sytuacji konfliktu, sytuacji trudnej lub sytuacji zmian. Wszystkie te sytuacje generują wiele stresu, obaw przed zwolnieniem z pracy. Negatywne emocje, stres, w dłuższej jednostce czasu obniżają skuteczność i motywację do pracy, wywołują konflikty. W niektórych przypadkach wartościowi pracownicy sami odchodzą do innych firm. Działania PR w konflikcie czy sytuacji zmiany wymagają więc delikatnych działań, często obiektywnego spojrzenia z zewnątrz, pojawienia się zewnętrznych specjalistów, którzy z wszystkimi będą komunikować się jednakowo – pozytywnie i życzliwie. Działając na pograniczu PR i psychologii konfliktu, stosując często procedury mediacji, mamy szansę rozwiązać problem. Wówczas można podjąć działania mające na celu odbudowę zespołu, wyjaśnienie sytuacji trudnych wspólnie z managerami i pracownikami, aby zespół wciąż pracował z maksymalną skutecznością, a konflikt nie eskalował. Jest to, naszym zdaniem, szczególnie ważne obecnie, gdy fluktuacja kadr jest tak wysoka.

Trudno jest mówić, z jakich metod korzystamy. Dopasowujemy je indywidualnie do każdego projektu, wyzwania czy problemu, jakie zgłaszają nasi Klienci. PR w sytuacji konfliktu zawsze wymaga działań dedykowanych dla konkretnej sytuacji.

Oprócz działań PR w konflikcie, prowadzimy także doradztwo w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz mediacje. Aby dowiedzieć się więcej zapraszamy do obejrzenia zakładki o Doradztwie psychologicznym (zobacz).

Wspieramy naszych Klientów także w działaniach, które można nazwać klasycznym PR – czyli kreowaniem wizerunku na zewnątrz organizacji, w otoczeniu biznesowym, społecznym, samorządowym.

Tak jak we wszystkich naszych działaniach, jesteśmy nastawieni na cel i zaplanowany rezultat. I to jest punkt wyjścia do wszelkich działań – poznanie rzeczywistej potrzeby, szczegółowego celu oraz planowanego efektu, który nasze działania mają wywołać. Dopiero mając tę wiedzę, dobieramy metody działań, określamy harmonogram i konsekwentnie go realizujemy.

Działania zewnętrznego PR obejmują:

Posiadamy w Grupie Euronet profesjonalnych redaktorów, copywriterów, grafików, a także zawodowego fotografa, którzy mogą wesprzeć nas podczas realizowanych projektów zarówno umiejętnościami typowo dziennikarskimi, jak i artystycznymi, by materiały spełniały wysokie standardy. Firma Euronet zajmuje się także kampaniami medialnymi przy użyciu elektronicznych metod przekazu (stron internetowych, bannerów – także reklamowych, prezentacji multimedialnych, katalogów). Aby zapoznać się z ofertą, zapraszamy do odwiedzenia strony www.euronet-sc.pl